Wylogowaliśmy Cię z Twojego konta. Zaloguj ponownie
epieczec dla firm i urzedow.jpg

Kwalifikowana pieczęć elektroniczna jest cyfrowym odpowiednikiem klasycznej, firmowej pieczątki. Rozwiązanie to umożliwia pracownikom firmy, organizacji, uczelni lub urzędu elektroniczne ‘stemplowanie’ oficjalną pieczęcią instytucji setek dokumentów cyfrowych w krótkim czasie. Stemplowane elektronicznie dokumenty są automatycznie opatrywane znacznikiem czasu.

Firmowa pieczęć elektroniczna, wykorzystywana przez osobę prawną – firmę lub instytucję, pełni identyczną funkcję jak kwalifikowany podpis elektroniczny w przypadku osoby fizycznej, czyli pozwala na jednoznaczną identyfikację podmiotu formalnie zatwierdzającego dany dokument. Co ważne, kwalifikowany certyfikat użyty do weryfikacji pieczęci zawiera jedynie dane instytucji, bez danych osobowych pracowników. Dokumenty w wersji cyfrowej opatrzone kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną są w świetle prawa traktowane na równi z tymi w wersji papierowej i mają prawnie wiążącą moc na terenie Polski oraz UE.

Kwalifikowana pieczęć elektroniczna to narzędzie wprowadzone Rozporządzeniem eIDAS Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym. Dokument obowiązuje w całej Unii Europejskiej od 1 lipca 2016 r. i jest stosowany w polskim porządku prawnym. Pieczęć elektroniczna pozwala na potwierdzenie integralności oraz źródła pochodzenia dokumentu lub pliku. Dane do składania kwalifikowanej pieczęci są przechowywane w kwalifikowanym urządzeniu do składania podpisów, wpisanym na unijną listę takich urządzeń.

Pieczęć elektroniczna identyfikuje firmę, zapewnia integralność danych, uwierzytelnia nadawcę i spełnia wszelkie wymogi prawne. Pieczęci elektronicznej nie można podrobić, a kontrahent ma pewność, że faktura, oferta, lub inny dokument pochodzi z konkretnego, potwierdzonego źródła. To optymalny sposób na szybkie i wiarygodne autoryzowanie oficjalnej korespondencji firmowej, faktur elektronicznych, ofert dla klientów, dokumentów prawnych, materiałów reklamowych, dyplomów, legitymacji, zaświadczeń i certyfikatów.

Poczytaj więcej o e-pieczęci dla firm

22 545 55 55

Obsługa Klienta

Pomoc techniczna

Nasza infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku: 8:00 - 18:00.

Znajdź nas

Największa sieć sprzedaży podpisu elektronicznego

Odbierz swój e-podpis w dowolnej placówce KIR lub jednym z ponad 740 oddziałów banków spółdzielczych w całej Polsce.

Znajdź najbliższą placówkę
Napisz do nas

Potrzebujesz pomocy?

Skorzystaj z naszego formularza

lub wyślij wiadomość na adres kontakt@kir.pl

Wybierz temat rozmowy
Image
Biuro_obsługi_klienta_desktop.png

Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z nami

22 545 55 55

Napisz do nas

lub skorzystaj z centrum pomocy