Korzystasz z e-Doręczeń? Sprawdź, jaki certyfikat kwalifikowany potrzebujesz


Od 1 stycznia 2025 roku e-Doręczenia są obowiązkowe dla administracji publicznej, ZUS, KRUS, NFZ oraz zawodów zaufania publicznego, takich jak adwokaci, czy radcowie prawni. W kwietniu do tego grona dołączą również podmioty niepubliczne zarejestrowane w KRS przed 2025 rokiem.
Niezależnie od tego, czy potrzebujesz narzędzia do podpisywania dokumentów, ich pieczętowania czy integracji z systemami zarządzania dokumentami — w KIR znajdziesz odpowiedni certyfikat. Nie daj się ograniczać formalnościom — wybierz rozwiązania, które ułatwią Twoje procesy biznesowe.
Sprawdź, jakie certyfikaty potrzebujesz, aby korzystać z e-Doręczeń.
Kwalifikowany certyfikat pieczęci do integracji z publiczną usługą e-Doręczeń
Jeśli chcesz zintegrować swój systemem do zarządzania dokumentami z platformą e-Doręczeń Poczty Polskiej, wybierz certyfikat kwalifikowanej pieczęci elektronicznej Szafir, by automatycznie pieczętować dokumenty w imieniu organizacji. Jest dostępna w wersji mobilnej mSzafir, jak i na tradycyjnych nośnikach z czytnikami, które można odebrać w jednej z 12 placówek KIR w całej Polsce.
Kwalifikowany certyfikat uwierzytelniania witryn do obsługi e-Polecony
Planujesz zintegrować swój system z komercyjną usługą e-Doręczeń Poczty Polskiej (e-Polecony), aby wysyłać elektroniczne listy polecone również do klientów lub kontrahentów?
Do integracji potrzebujesz kwalifikowanego certyfikatu uwierzytelniania witryn (QWAC), który potwierdza wiarygodność witryny internetowej i przyporządkowuje ją do osoby fizycznej lub prawnej. Certyfikat wydawany jest online na podstawie przygotowanego żądania CSR lub w placówce KIR.
Kwalifikowany certyfikat do podpisywania dokumentów
Do podpisywania pism wysyłanych w ramach e-Doręczeń do swoich klientów, administracji, partnerów biznesowych wykorzystaj kwalifikowany certyfikat podpisu elektronicznego. Ma moc prawną podpisu odręcznego zgodnie z rozporządzeniem eIDAS. Z powodzeniem wykorzystywany w urzędach, biznesie, medycynie oraz w sprawach prywatnych.
Wybierz swój certyfikat:
- kwalifikowany e-podpis Szafir – w zestawie z kartę i czytnikiem odbierzesz w jednej z 12 placówek KIR lub jednej z 600 placówek banków spółdzielczych
- mobilny kwalifikowany e-podpis mSzafir – bez karty i czytnika, możesz uzyskać w pełni online i wykorzystać do składania podpisów w dowolnej aplikacji lub w aplikacji mobilnej